söndag 9 mars 2008

Cykel på hyllan

Det har känts som om man lagt cykeln på hyllan, har inte cyklat på tre dagar. Men sju dagar på raken med dubbdäck och en del motvind så är lårens framsida varit rejält ”botexömma”.
Fredag åkte jag bil till jobbet för att jag tänkte tvätta bilen. Samt köpa lite gott till maten.
Lördag var det skapligt väder så jag passade på att koppla bort (klippa av två kablar) till den trasiga sensormattan i passagerarstolen som nu indikerar fel och krockuddarna inte fungerar. Ersätta den med ett litet kit med en diod, kondensator och ett motstånd på den avklippta kabeln nu tror bilens dator att sensormattan är hel samt att det sitter någon där. Körde en diagnos och nollade errot med den bärbara datorn. Så nu blåser alla fyra krockkuddar upp vid ev. krock även om man är själv i bilen.
Söndag ,regn och åter regn, Anita ska bort på eftermiddagen så jag är hundvakt. Visst kan man cykla men softa med Totte är underbart. Om jag inte hade haft något för mig så har jag sju fruktträd att beskära.

Inga kommentarer: