måndag 6 oktober 2008

Måndag

Äntligen måndag! Lite blött men ska bli bättre under dagen så racecykel får det bli. Jackan är redan tufft skitig på ryggen sedan torsdag förra veckan. Varit i stugan över helgen så cyklesugen är jag, stugan=kolhydratsuppladdning. Benen känns jättefräscha och trummar på bra! Hejar på hästarna som tittar på mig då jag passerar Skålby. Vibrerar konstigt i styret….. . Konstig beläggning!?!?Näää punktering på framhjulet upp med armen, … varken följebil från stallet eller vägverket syns till. Kul att det fanns en grindstolpe att luta cykeln mot, men ställer krav på att det ska gå undan ifall man är observerad. Sliter ur Maxxis ultra light slangen. Torts sina 67 gram så har jag lagat en med laglapp som håller. Lokaliserar den stenflisa i Michelin Pro² Light:en som satt stopp för mig och trycker ut den. Försöker få i en ny ekonomislang, Spectra slangen verka ha krympt det gör ju saker i kyla och gummi omvandlats till plast. Tjock, kort, sträv, omedgörlig och får kämpa en bra (läs dålig) stund. När man väl fått in den på en sida så åker den ut på den andra det osar fel, fel, fel. När den väl är på plats så ser det ut som ett tjockt fälgband. Såret från framhjulslagerbytet har gått upp, det blöder. Har en tub kolsyra med mig som jag redan stoppat i brallan på värmning. Denna gång ska jag ha en vante på mig mot köldskador, det händer inte mig men det gjorde det förra gången. Poffff… däcket fullt och den enda tuben tom, fan så det såg ut. Tänkte att nu har Michelin svikit mig. Nu kommer den gula skolbussen som jag har som referens på hur mycket klocka är. Upp med tummen och får lift. Väl framme i Skultuna och blir avsläppt c:a 300 meter hemifrån under turen med att ta upp skolbarn.

Man ska ju ha lite för skattepengarna!
Slangen var för kort så den ställde sig på högkant på ett ställe (vriden 45 grader) Spectra 18/25-622/630 och den fungerande Maxxis 700x18/25c. Konstigt det ska vara samma?

Inga kommentarer: