söndag 8 februari 2009

Måsten

Ännu en vecka som inte blev som man trodde. Några dagars cykling försvann på ett eller annat sätt. Man brukar säga att det enda måste är att dö och cykla givetvis. Men här var det att hämta nya spisen åt mamma och pappa på fredag. Givetvis så skulle det ”hängas på låset” kl 10.00 givetvis så snöade det ordentligt. Kör iväg den gamla på Återbruket som inte har öppet på fredagar utan snällt vänta till lördag. Då blev kärran tom så var det dags för ved. Tycke att ”fyspasset” med veden räckte på lördagen. Men under uttagningen av Melodifestivalen fick jag ett ryck men då hade man taget vin till maten. Söndag och Snö börjar båda på S. Gatan utanför med dryga decimetern snö plogades inte förr än klockan ett. Såg många bilister som inte hade sopat av bilen utan bara kört med torkarna. Undrar bara hur de törs, en inbromsning och det åker ner en rullgardin med snö och det blir svart. Dom vill inte jag bli omkörda av. Efter snöskottning så hade jag lovat Anita att snickra lite. Mina föräldrar och Anita uppskattande det jag gjorde, känner mig som en liten scout.


Nu har man kolfiberunderlägget till ölen!
Det är jag väldigt tacksam för!!!

Inga kommentarer: