måndag 21 september 2009

Vardag

Sprita eller inte?
Vaccinera eller inte?
Hälsa på varandra eller inte?

Har i alla fall spritat skorna!

När jag cyklar till jobbet så kör jag på vägen genom samhället för att cykelbanan är lite rörig. Men vägen förpliktar att kör fort utan märkbar ansträngning. När jag kommer i utkanten så viker jag in på cykelbanan som går parallellt med landsvägen. I dag när jag vek in på banan så låg en ”gost rider” på landsvägen och jag på cykelbanan han hade skuggat mig genom samhället. En kille på en Singlespeed med byxor som Indiana Jones hade gillat en lite platt ryggsäck och hjälmlös långt ner i bocken. Efter en kilometer så viker spöket in på bana och lägger sig bakom mig. Jag trycker på det är lätt motvind, pulsklockan blinkar ilsket. Det är en perfekt utväxling han har för omständigheterna.

Halvägs till Västerås viker jag av för att ta gamla vägen till Västerås och får lyssna på ett annat brus än bilarnas.


Kol åt folket!


Alla cyklisters dröm är att även på natten krama kolfiber!
Misstänker att det är en lite slarvig översättning av Lidl.

1 kommentar:

Peter T sa...

Jag säger bara: "Lidl".

För övrigt är det en enastående vacker bild från en fors nära Västerås, en bit ovanför kolfiberkudden.