lördag 14 november 2009

Mörkerpunka

På morgonen låg snö kvar på en del ställen som på Forsbybron över Svartån. Åker på vanliga 23 mm landsvägsdäck läskigt så det heter duga om man kommer på något halt.

Hemfärden från jobbet tog jag på en väg som är reparerad med tjära och krossgrus. Det som inte fastnar i tjäran lägger sig på ytterkanten på vägbanan. Var väl där ute och styrde då man möte bilar, för i Skålby så blev stumt bak. I med en ny slang och luft, efter ett par hundra meter var det tomt igen. Trots att jag känt efter främmande föremål i däcket fanns det något där i mörkret som tog den nya också. Ska jag behöva gå nästan fem kilometer? Visserligen är klossarna slitna på skorna. Tänkte jag trampar tills däcket hoppar av men det gjorde inte det. Kom hem med bara något märke på fälgen efter direktkontakt med under laget.

Dagen efter var jag och städade efter mig

Inga kommentarer: