söndag 14 februari 2010

Lördagstur

Lördagen var vikt för en dagstur i Bergslagen med Peter och Jonas. Start i Köping 7.30 vädret -5 och kallare. Skitet var inställt på Lindersberg via Peters alla fina småvägar sedan ner via Vedevåg , Frövi, Fellingsbro, Arboga, Valskog. Vägarna bjöd på ett underlag som endast en sparkstötting skulle var ett säkert transportmedel. Minst dubb vurpar, det stämde 74 i varje däck räckte inte utan att jag åkte i backen. Min Camelbackkopia frös i slangen. Jag som trodde att vattenfrågan var löst. Jonas hade en cykelflaska som fungerade med dubbla väggar, finns på Biltema. Lite vätska och för mig högt tempo på skakiga vägar framkallade ben som blev som sönderkokta spagetti alltså inget al dente. Jonas och Peter fick en lågintensiv träning och jag mjölksyreträning. Det är alltid trevlig att umgås med cyklister.

1 kommentar:

Unknown sa...

hi fredee dad,this is grimbo..