söndag 25 april 2010

Nora 30 mil

I lördags gick Västerås 30 mil med start i Nora. Vi var nio startande sedan kom Tobbe till i Fredriksberg och var med i c:a 10 mil. Han skriver om resan på sin blogg klicka sedan där vidare till HappyMTB för 24 fina cykelbilder bilder från Tobbe. De första milen var tuffa så jag släppte men kom i fatt i Hällefors. Jag, Marcus och Rising som hade ont i knät bildade en egen trupp. Träffade på den stora gruppen i Fredriksberg men nu rullade vi med. Rising var tvungen att ta det lugn i backarna som det fanns mycket av. I Kopparberg tänkte Marcus och jag vänta in Rising, kände att klockan gick och jag hade två snabba medresenärer i bilen så jag körde sista sex milen själv. När jag stämplade i Lindersberg och frågade efter vägen till Nora pekade killen i kassan med hela handen. Han hade helt rätt men dryga milen i mörker med cykel på en väg med vajerräcke innan man kunde vika av slutligen mot Nora. Det kan man kalla nollvision Vägverket.


Samling vid pumpen! Kolfiberpumpar är nog bra men Biltema 27-507 var bäst idag.


Vy från Nåstrakten



Okupering av fikahörnet hos ICA Kopparberg

3 kommentarer:

Tobbe Arnesson sa...

Jag behöver nog en längre vindjacka tror jag. :D

Kul att råkas, kanske ses vi på fler långrundor framöver!

Tille sa...

Tack för sällskapet! Jag tyckte det var en riktigt fin brevetbana.
Kul också att se på bilderna att jag gör mitt bästa för att hjälpa till med Peters punktering.

/Tille

cykelbo sa...

Tobbe din vindjacka är inte för kort den är perfekt slimmad!
Tack båda för bra sällskap det är sånt som ger mersmak för långcykling.