söndag 24 april 2011

Påskveckan

Efter en total nedgång på cyklingen en tid så har åter ett ljus tänds. Som ursäkter så har det varit kallt, blåst, skitigt i luften, ryggont och allt möjligt. Åkte till stugan i Byberget utanför Ånge påskveckan med compaktvevparti på cykeln för att inte det skulle bli som en chock när backarna reser sig framför en.

Det kändes så bra så jag drömde mig bort så jag trodde jag rullade genom en bergsby i Frankrike när jag ångade genom Alby. Hade varit hos Patrik i Enköping och sett hans bilder från cykelresor i Frankrike och Italien på ”stortv”. Cykling och digitalkamera hör ihop!

Det har varit ett enastående väder, varmast i Sverige i dag hade Torpshammar (23,6) 54 km härifrån (fågelvägen).

Sjön har fortfarande lågvatten och is så man duschar med en kastrull.

1 kommentar:

Unknown sa...

Du får hänga med till Italien en sväng. Innan kan vi börja med en sväng på södertörn någon helg framöver, där finns det i alla fall en serpentinkurva. *S*


Skorna funkar kanon

/Patrik