torsdag 27 december 2007

VV00077064



Denna grop har jag sett i väg 632 sedan i våras mellan Skerike och Västerås. Gropen är cirka 500 meter från Västerås tomgångskörningsskylt, såldes nära civilisationen. Anmälde den på Vägverkets hemsida den 18 oktober. Prickade in den på en karta skitproffsigt. Dagen efter fick jag ett mail från VV där dom tackade och gett min observation ett ärendenummer och att dom inspekterade denna väg var fjortonde dag. Det finns två rejäla gropar till på denna väg som jag informerade om men det gick bara att anmäla en sak på VV:s internetkarta. En kväll i december på väg hem från jobbet mötte jag en bil ”just där”. Bilistens uppmärksamhet var tydligen inte på vägen det blev som Dynamit Harry säger ”vilken jäkla smäll”. Den 20-21 dec täpptes gropen igen! Var det den blinde VV inspektören som råkade kör i eller var det någon på andra sidan jordklotet som tröttnade på VV grop och fyllde underifrån?

Inga kommentarer: