söndag 28 december 2008

Cykelåret 2008

Detta år blev inte riktigt som jag tänkt mig, endast en brevet på 20 mil. En orsak är att det inte varit något större intresse för breveter i Västerås. Köra själv, inte så roligt. Man skulle bo lite närmare Stockholm.

Cykelåret 2008 (det tänkta)
20 mil 23/2 ja
30 mil 19/4 nej
40 mil 17/5 nej
Stockholm-Göteborg 29/6 nej
60 mil 30/8 eller 20 mil 23/8 nej nej

Det var mycket som inte blev genomfört. Men totalt körde jag 30 mil längre i år.

Under -08 cyklade jag 781 mil på 312 timmar fördelat på 295 tillfällen.

Stommen i träningen är till och från jobbet året runt. 20 mil är tillsammans med andra cyklister resten är ”ensamma” mil det kan tyckas tråkigt att trampa själv men det är rogivande.

Min cykelvecka i Byberget -08 blev precis som jag tänkt mig. En sådan vecka skulle alla få upplev med eller utan cykel. Få rå sig själv, äta knäckebröd, russin, solrosfrön och mjölk hur många gånger per dag man vill utan att någon undrar, bada i sjön och njuta av solnedgången.


Under året har två cykelbyggarprojekt påbörjats, det mesta finns. Det är en cross med skärmar och pendlar-MTB med aluminiumram.

Efter att ha mätt färdigt så har jag bestämt mig för att åka på en carbonram nästa sommar. Ekipaget väger 8,0 kg ett kg lättare än al Nishiki:n kanske inte märkbart men säkert roligare.

Har just kommit in från en tvåtimmars runda. Har kört den nu i tre dagar i rad. I dag var det runt minus fem grader, inte roligt när tårna säger ifrån trots elsulor. Dom ”värmer till” en liten stund sedan är det över. Efter en timma var det dags att sluta drick närmast bottenfruset i flaskan. Det finns lite att sätta på önskelistan.

Nu är det färdigt cyklat för i år!
Målet nästa år är att cykla fler mil än tidigare!

Inga kommentarer: