måndag 5 januari 2009

Nyår

Har varit i stugan över nyår mestadels för att Totte är tokrädd för smällare och raketer. Trots att vi har drogat (överdoserat) ner honom tidigare år så verkar inte öronen kopplas bort. Ett år satt vi i pannrummet på nyårert...., Totte låg där det var smutsigast och bara skakade (läs fruktansvärt) smutsigt, som det blir om man värmer en hus med ved hela året.


Så här ser Totte ut när han är normal!

Hel vecka utan att cykla, har ägnat mig åt lite snöskottning istället. Lutat mig helt och hållet åt att träning också är vila åtminstone kanske en vecka. När vi kom upp den 29 dec så var det -20 när vi åkte efter en vecka så var det -33 inget cykelväder precis.

Det är då allt slutar vara som det brukar, skarvsladden för utomhusbruk går inte att linda ihop utan ser ut som ett metspö. Vad gör man!
Jag satt bara och titta ut över den nästintill den bottenfrusna sjön och försöker komma på hur det kan kännas att åka på en plastcykel sommaren -09, skön mental uppladdning.

Anita gjorde dessa små figurer.


Så här såg det ut på vägen.

Man hade blivit ganska själv på cykel om man cyklat, men säkert blivit en super legend..............

1 kommentar:

Peter T sa...

Bo, apropå vägar så kan jag tipsa om den nya utgåvan av länsstyrelsens (Västmanlands förstås)tidning "spaning". Historiska fakta och betraktelser och fantasieggande dåbilder på nubekanta platser. Finns säkert på S-tuna biblioteksfilial om du inte tar dig till Turistbyrån eller Länsmuséet.

Vi ses i februari antar jag!