lördag 10 januari 2009

Hängmörad

Efter att varit i stugan över nyår så känns det lite panik, inga mil blir rullade och dagarna går. Har kört onsdag-fredag till och från jobbet. Fredagarna slutar jag till lunch, då får man cykla i dagsljus. Kanske det som var felet för att benen blev riktigt möra på vägen hem. Tror att felet är att man trycker på extra då det är ljust för man står ju nästan still och det ser man inte i mörker. Då litar men mer på den inre ”kraftmätaren”. Håller på att kompenserar denna slöa vecka genom att köra femmila lör o söndag, tar en vilodag nästa vecka. Efter att sett VV kört med saltbilen så funderande jag lite på cykelval.

Men dubb blev det vilket visade sig vara rätt.


Undra om det är varg som har trippat fram på vägkanten?

Jag är trött på alla svarta kläder till cyklister som vistas på vägen, ibland verkar vi inte synas trots att vi klär oss ”färgglatt”.

Här är mina nya vantar lämpliga ner mot noll ett par timmar. Har hittade dessa hos Swedol. Det är något att ge ”svängtecken” med när jag bojkottar cykelbanorna i Västerås. Tycker att bilisterna ÄR trevligare än de som vistas på cykelbanorna!

Glad, på väg hem!

Inga kommentarer: