söndag 1 mars 2009

Sportlov

Känner mig som tråkbo efter man sladdat runt bland cykelbloggarna. Mölleborn med sina mulliga rundor lyser som en polstjärna på cykelhimmeln. Och jag får punka på söndagsrundan 15 km hemifrån, pumpa köra en kilometer, pumpa…. Förra gången var det en dubb som gått igenom. Bort med den i hålet efter den så kommer Västerås:s berömda krossgrus gnagande. Har just satt på ett nytt dubbdäck och slang på MTB:n så den är redo i morgon bitti.
Hade tänkt åka norr ut på sportlovet men ska man bli farfar så måste man vara hemma. Med facit i handen så kunde man lugnt åkt.Förra helgen var jag och beundrade målgången för de som trampade CK distans 20 mil. Vilka kunskaper om sig och sin utrustning de har för att vara ute en hel dag med riktig kyla och snöfall.
Jag har i alla fall trampat ihop 32 mil på MTB:n med dubbdäck denna vecka. Underlaget har varit grus, torr asfalt, snösörja, is med andra ord ALLT. En bild från mitt arkiv.


Ett intressant byta av vevparti!

Inga kommentarer: