söndag 26 april 2009

Massproduktion

Denna vecka har jag cyklat 47 mil. Började med att köra en extra sväng före jobbet så det blev två timmar. På lördagen var det kortbyxepremiär och i dag kortärmat lite SMHI fel skulle….. När jag kom till Engelsberg hade vitsippor och tussilago dragit ihop sina blommor för det var mörkt och svalare.

Man får se sig för så man inte stör grodornas kärleksliv.
Har compakt (34/50) på nya cykeln. Men kan inte riktigt gilla det mer än i backarna. Jag hamnar på grymt liten klinga bak när jag kör på lilla fram (34) eller grymt stor bak om jag stora fram (50). Tycker att det blir en dålig kedjelinje i båda fallen om man vill ligga runt 30-32 km/tim. På den gamla körde jag stort sett alltid på 39 fram och fick en bra kedjelinje.

2 kommentarer:

Åsa och Henrik sa...

Hur många grodor är det egentligen?

cykelbo sa...

Räkande till tre här. Men såg en "stapel" med fem stycken, rekord?