söndag 17 maj 2009

Helgen

Anita åkte redan på fredag morgon och kommer sent på söndag, så Totte och jag är solo hela helgen. Han var med på jobbet på fredagen då kunde man tvätta bilen i lugn och ro innan man åkte hem. På lördagen tog jag en tiomilare. Klädd som om det var 25 grader men det var 14 kanske varit ok om det hade varit tävling. Men nu skulle jag ut och rulla i dryga tre timmar för att få lite solbränna. Nordanvinden gjorde sin entré och solen gick permanent i moln efter en stund, tänkte att det går nog över. Det blev en förbättring då när man vände efter halva sträckan, vinden kylde inte lika energiskt. Men vad gjorde det armarna såg ut som röda danska korvar av kylan.
Det var varmare på söndagen så det var dags för en sväng igen. Ställde ut cykeln som jag har i vardagsrummet då Anita inte är inte hemma, fyllde vatten i flaskorna, klädde om men inte stängt dörren ordentligt. Ut tassar Totte och lägger sig och solar. Kunde inte säga åt den lille rakaren "GÅ IN OCH LÄGG DIG!!!!" han ville vara ute som jag.


Tömde vattenflaskorna i Anitas kanske bortglömda blomlådor. Hämtade en burk "recovery" och satt mig och tittade på cykeln och njöt av livet tillsammans med Totte.

Inga kommentarer: