söndag 25 juli 2010

Semester

Har varit hemma och klippt gräset och nu klipper jag i Byberget igen.


Barnbarnen Felicia och Emelie är med och gillar att fiska.


Har blåst en del men skapligt ändå.

Trampar runt här uppe och fått till slutklämmen till Byberget (backarna) på CK Distans ena 100 milare tar de nu på 19-34. Mera 100 mil, undrar om Peter T vet om att Ledin är född i Rätan och har sin enda spelning i sommar där?


Överkomligt pris!

En del av tjusningen med cykling är det man ser efter vägarna.


Glesbygd, ensamarbete…


Årets badbild

5 kommentarer:

Tobbe Arnesson sa...

Haha, ensamarbetet var bra! :) Fantastiskt ljus över sjön!

Peter T sa...

Instämmer, bättre ensamarbete har jag nog inte stött på.

Om jag överhuvudtaget tänker på Tomas Ledin ... förknippar jag honom med Sandviken. Det var väl senare i livet han bodde där. Schysst av honom att göra en lite hemvändarspelning i Rätan. Fin retroaffisch.

19.34, är det det du menar Bo? Tid från landsvägen?

Får nästa gäng
träffa dig vid stämplingen i Byberget, 14/8? (då har du väl börjat arbeta igen i Västerås)

cykelbo sa...

Peter, kan inte lova att jag finns i Byberget 14/8 men kanske, jag sms:ar dig. Om inte så kommer det att finnas stämpel och vatten.
19-34 är bak och framklinga. Gubben kör med compakt.

Peter T sa...

Det gör jag med, kör compact. Och med 34 som minsta fram. Jag blev lite undrande eftersom det vanliga är att skriva framklingan först.

Så du menar att det är sån lutning upp till din bergstopp! 10%?

cykelbo sa...

Tobbe Har som "hobby" att ta bilder över sjön med olika himlar.
Peter Då har man lärt sig något nytt 34-19 ska det va. 10% ? beror väl på vem som trampar... Kollat med pulsklockans höjd och vägsträcka så hamnar det på c:a 7% bitvis.