fredag 6 augusti 2010

Ett med naturen

En del av tjusningen med cykling är det man ser och får uppleva efter vägarna har jag deklarera tidigare.

På skogen mellan Skultuna kyrka och Lillhärad hittade jag denna älgkalv. Här håller det på att växa upp en lite park av föremål i vägkanten som är gjorda av vad skogen ger.

När jag sedan fortsatte så såg jag denna lilla krabat krypande på låret. Hade jag setat på marken hade jag förstått varför den kröp på mig. Nu anfaller fästingarna allt som rör sig.

3 kommentarer:

Peter T sa...

Får ta en sväng till den fina vägen och spana in djurparken.

Men fy för fästingar.

Tobbe Arnesson sa...

Jag är med Peter, har fästingångest var gång jag är i skärgården. Här i södra dalarna är de lyckligtvis rätt ovanliga.

cykelbo sa...

Totte (hunden) fick en fästing på sig på rastplatsen en mil söder Järvsö här i veckan. Tur han är strävhårig och vit. Man kan trösta sig med att det är "bara" var femte som sprider vad det nu heter.