torsdag 26 juli 2012

100 mil Västerås

Startfältet i Västerås kl 07.00
                foto Jonas Nilsson
Staffan Gereonsson, Mats Larsson, Martin Malm

Staffan har hört av sig han lämnar nu kl 21 Ljusdal.
Tror sig vara vid vändningen i Byberget 00.30- 01.00.
Han anlände eftermidnatt 00.59 såldes knappa 18 timmar. Motvind i 30 mil. Kört själv från start.
Prata och fika i nästan tre kvart.
 Ska köra tills det ljusnar och blir varmt då blir det lite sova.

Martin och Mats kom 27/7 kl 10.23. Vilat fem timmar i Ljusdal.
 Mats gjorde en "egenstämpling" i Byberget förra året då han glömde att sms:a mig då han lämnade 83:an. Då blev det inget fika.

Efter en timmas vila, mot Rätansbyn!

Staffan slutstämplade på Rocklundamacken i Västerås 28/7 05.45. Använde 46h 45 min således under två dygn. Efter vändningen i Byberget så vände även vinden och blev åter till motvind under sin sigelcykling.

Nu är det roliga slut för Martin och Mats dom har slutstämplat på Rocklundamacken  29/7 02.41 såldes 67h 45 min.

Här i Byberget har det regnat i natt kom 24 mm på ett par timmar och lite åska. Typiskt när gräsmattan runt stugan var nyklippt för det är dags att hem, men nu sätter det väl fart och växa.

1 kommentar:

Peter T sa...

Bra "kört" Bo! Det låter mysigt med ett långt cykelbesök mitt i hälsingeskogen mitt i natten.