tisdag 1 april 2008

Vårservice

Det är dags att gör något åt cykeln som både rullat Sto-Gbg 07, hela höstens jobbpendling och årets första randonneurslopp på en och samma genomgång, så nu var det dags att göra årets första. Det är kul att meka cykel det så överkomligt på något sätt mot bilar.
Har en av cyklarna som är gjorda till det Japanska cykellandslaget. På dessa kan man göra en diagnos på likt moderna bilar. Det var mycket mailande av intyg och kvitton för att få loss programvaran och sladden till min cykel. Visserligen är det en betaversion med fungerar hyfsat. Får fram ramnummer, totala km, konditionen på alla lager och lite till. Fick meddelandet ”Status: Module does not respond!” på vevlagret helt naturligt det sitter inget där just nu. Den trötta fyrkantstappen ska bytas ut så småningom.
Fick fel meddelandet ”Overturn Status: 1”nu som jag inte tidigare fått troligen en liten incident förra veckan då jag blev lite överraskad av ett hinder hemma och försökte vrida ur vänster foten i läge klockan 12 när jag nästan stod still vilket inte gick så jag gick i backen, man ska nog ha stödhjul!

4 kommentarer:

Åsa och Henrik sa...

Fniss, fniss, men borde inte detta inlägg varit postat 1/4?

cykelbo sa...

Jo på morgonen den dagen... konstigt?

Åsa och Henrik sa...

Kolla inställningar, formatering, tidszon.

cykelbo sa...

Tack för hjälpen!