onsdag 9 april 2008

Vem?

De senaste månaderna har jag sett hur ölburksantalet växt i dikena på vägen till och från jobbet. Det är tre sorters öl burkar det handlar om, så jag misstänker att det är en eller två, vadå? Fotgängare, cyklist eller billist listan kan inte göras längre. Möter jag denne någon gång under den tid som jag vistas på vägen som cyklist? Är det någon som har gjort denna fina landsväg till en promillestig? Ofta blir man förbannad när polisen är ute med laser och blåsapparaten, men nu ser jag positivt på deras aktiviteter efter jag sett hur ölburksantalet ökar konstant. Som cyklist hoppas man att bilisterna har förståelse och visar hänsyn och dessutom är nyktra. En människokropp går inte att laga på samma sätt som en bil, som i sämsta fall hamnar på bilskroten och jag på ………

Inga kommentarer: