lördag 26 april 2008

7 dagar

Ingen 30 mil blev det förra lördagen, kroppen sa stopp, hela dagen blev på halvfart. Troligen blev det lite för mycket av trafikupplevelser på fredagen. Hade känts bra sista cykeldagen före två dagars vila, hade puls-recovery 32 slag på 30 sek.
Under vecka ökade jag ut cyklandet till/från jobbetsvängen med 20% (till 40 km). Det var fina mornar något kalla, veckan har erbjudit ett fantastiskt vårväder.
Upptäckte en cykelrondell under ”förlängningen” då jag blickade ner i underjorden mot en cykelbana. Osökt kommer tanken vem tusan kör rondellkörning i denna fajantrondell? Vem vill nöta bromklossar och fälgar i onödan? Måste ha kommit till då Västerås försökte bli årets cykelstad. Jag undviker cykelbanor trots att jag kan det lugnt men kompisarna på bana är hundägare, föräldrar med barn gående/cyklande och alla far fram som kåta spermier. En sådan har inget pannben att ha något bakom.
Idag körde jag en 9 milare över Ängelsberg hyfsat snitt på 28 km/tim med snittpuls c:a 70 % trots konstig vind.

Inga kommentarer: